Honza
                                                                   rybář

- věk 28 let

- kaprařina

- poprvé na rybách ve třech měsících a to hned na   měsíc...

- spoluzakladatel skupiny

Když táta hlídá...

V sobotu byl na plánu úklid celého domu a u toho jsem zrovna být nechtěl, tak jsem se dobrovolně hlásil k celodennímu hlídání syna.
     Ideální bylo, že babička s dědou byli na rybách a tak nás moje postranní úmysly dovedli k vodě, kde babička ráda pohlídá a já si mohk nenápadně nahodit jeden prut. Hned po příjezdu jsem syna předal babičce a začal se věnovat rybám. Děda měl s sebou člun, tak jsem montáž zavezl do mělčin, kde jsem předpokládal, že se ve třiatřiceti stupňovém horku budou kapři vyhřívat. Montáž jsem z důvodu bahnitého revíru zvolil nade dno s jednou pop-up kuličkou pampelišky 10 mm. Nechtěl jsem samozřejmě babičku zaměstnat na 100% s hlídáním, ale nedalo se nic dělat.
     Ryby braly jako zblázněné, ač jsem to nepředpokládal. Za 5 hodin rybaření na jeden prut jsem vytáhl 5 kaprů do 10 kilo a jednoho krásného šupináče 16kg vážícího.
Bylo mi skoro až líto, že má Jáchym režim a musím to vytáhnout a jet domu, ale s tím jsem hold musel počítat...

JIZERA

Dvě noci na malé říčce a tři ryby okolo 10 kilo, to už nebude náhoda.....
G2 od Mikbaits opravdu funguje !!!
Ale to se už davno ví ... 😉

RADOST Z JIZERY

Rozhodl jsem se zkusit štěstí na Jizeře, kterou mám téměř za barákem. Při procházkách s kočárkem jsem byl dost znechucený četností rybářů, kteří mi stále dokola říkali, včera to bylo dobrý, to jsem vezl domu dva kapry, dneska je to slabší, to mám ve vezírku jen jednoho...... Při představě, že si rozkrmím místo a přijde na něj děda, kterej vezme všechno, bez ohledu na velikost kapra se mi zvedal žaludek.
     Nakonec jsem si našel místo, kde je dost vázek, ale díky tomu tam nikdo nechodí. Tři dny jsem si vždy po práci zajel prokrmit místo dávkou koulí. Ve středu jsem vyrazil k vodě po 8. odpoledne, nahodil a při vytahování prutů v půlnoci jsem zjistil, že je jeden prut zamotaný a druhý vázne...
No nic, tak zas zítra. Ve čtvrtek jsem vyrazil až před 9. hodinou, v 9 pruty ležely přesně tam, kde měly. V půl 10 přišla nádherná jízda a po chvíli posvítím na vodu, abych kapra podebral a nevěřil jsem vlastním očím. To se mi na Jizeře ještě nestalo. Kapr 11 kilo !!!!!! Nástraha od Mikbaits opět nezklamala.
     Při focení přišel na obhlídku důchodce a od té doby jsem si na toto místo nesedl........ No nic, začnu hledat další místo a třeba to bude znamenat ještě větší překvápko :-)
                                                                                                                                               Honza

ŠTÍT

Těsně před Velikonocemi mě vytáhl táta na jím milovaný Štít. Nejdříve se mi moc nechtělo, ale potom mě zavalila vlna nostalgie a kývl jsem.

Rezervaci jsme měli v pátek od 4 hodin odpoledne. Velký pátek je státní svátek a my byli samozřejmě netrpěliví a vyrazili jsme už v 10 hodin dopoledne. Na našich místech nikdo neseděl, tak jsme mohli začít vybalovat. Do 4 hodin zbývalo ještě dost čau, tak jsem obešel sousedy a ty nás odrazovali, že se od doby ochlazení přestaly ryby ukazovat a nemají za poslední dva dny ani píp. Do čtyř hodin jsem si stihl ještě zmapovat dno a vybrat dvě místa, kterým jsem věřil. Klasicky jsem namontoval pod háček velké koule, až se táta divil, jestli jsem jeho syn :D.

První záběr mi přišel ve 2 v noci ze vzdálenosti cca 300 metrů a hloubky čyřech metrů za lavicí. Vytáhl jsem kapra kolem 6 kil, ale to byl bohužel jediný kapr prvního dne. Táta na své malé kuličky během dne vytáhl 3 cejny, jako lopaty. Celý den nás bičoval ledový vítr, který se utišil až kolem osmé hodiny. Nelenil jsem a obě montáže jsem převezl. Tu na kterou jsem měl záběr kde opět exceloval můj nejoblíbenější vypasený šnek jsem odvezl na místo záběru. S druhou malinko experimentuji a táhnu jí ještě o 50 metrů dál, kde jsem našel díru. Pod háček jsem navlíkl dvě koule G2, protože jediné co jsem rozhodně nechtěl bylo probuzení cejnem z takové dálky. Po vypití čaje jsem si šel lehnout do spacáku, abych se alespoň trošičku ohřál, když v tom slyším tátův hlásič. Nakonec mu podebírám kapra 16,5 kg a u toho poslouchám, jak byla super volba použít malé koule a že já nemám s těma mamutama šanci.

Když v tom přichází nejlepší odpověď......... Píp..... padák. Přisekávám a cítím rybu, takže mám ohromnou radost. G2 funguje. Bohužel kousek od podběráku se kapr vypnul, ale to k tomu prostě patří. Koule ani neměním a zavážím je zpět na to samé místo. Dvě hodiny potom začíná opravdu silně foukat, telefon ukazuje 30km/h, když mi v tom přichází záber.. Nasedám do člunu a jedu proti rybě. Jenomže to není tak jednoduché... Nedokážu se proti větru odlepit od břehu, abych mohl potopit motor.. Beru broďáky a nasedám až v hloubce, kde se dá motor potopit a naskakuju za jízdy. Po 15 minutovém zápolení spíše s větrem, než s rybou kapra podebírám, krásný 9kg vážící kapr.

Rybaření nám končilo ve 4 hodiny a já do té doby udělal ještě 3 záběry. Dva kapry, kteří byli menší jsem vtáhl a o jednoho hezčího přišel na hraně, o kterou se mi po půl hodině na vodě uřízl vlasec. Půl hodiny zápasím na vodě s kaprem, větrem a vlnami, které mi při nárazu na člun létaly až do obličeje a když už začíná být kapr unavený povolí vlasec, myslel jsem, že se zblázním, ale už s tím nemůžu nic dělat. V hlavě se mi honí co kdyby...... ale je pozdě.... Bohužel.....

Rozhoodně jsem měl ale z celé výpravy ohromnou radost, že jsem i přes nevoli počasí udělal tolik záběrů. Opět zvedám palec šnekovi a G2, kteří mě doprovázejí všude. Je to radost

Jak jsem skončil, tak jsem začal

Mojí poslední výpravu v roce 2016 doprovázela kombinace kuliček 24mm vypasený šnek s po-up 18mm frankfurtské klobásy, která byla neskutečně úspěšná. Proto jsem se na první letošní výpravě, která byla spojena s projektem Hledá se junior 2017 na jezeře Katlov rozhodl nic neměnit, nezjemňovat a narvat to tam z ostra. Jelikož byla akce určená mladým rybářům prostřednictvím skupiny NIGHT HUNTERS, tak jsem jako jeden z pořadatelů přes den věnoval svou aktivitu hlavně klukům.

K nahození došlo až navečer, když jsme si udělali chvilku pro sebe... :D. Chytal jsme na mělčině, takže ve mě kolegové moc nadějí nevkládali. Když si všimli, co mám za monstrum pod háčkem, tak vše doprovázeli komentáři typu, že se chci asi dobře vyspat a jestli jsem nespadl z nerozkvetlé třešně, jenže já věřil..............

Vyplatilo se, ve 3 ráno se to rozjelo, nejdřív se zdálo, že je na prutě nějaký menší kapřík. Jel ke břehu poslušně, ale když zahlédl světlo, tak se mohl zbláznit a začal bojovat o život. Nakonec jsem zvítězil a mohl se s kaprem vyfotit. Odhadem vážil okolo 11ti kil.Ve výsledku jsme zvítězili oba, kapr získal život zpět a já usínal maximálně spokojen. Každopádně šnek mi letos určitě chybět v tašce nebude nikdy....

Let´s enjoy..........

Dvě noci na svazovce

Tak jsem se konečně dostal po půl roce k vodě. Sice jsem na to měl jen dvě noci, ale stálo to za to.. V pondělí jsem vyrazil za Honzou na svazovou pískovnu. Ve 3 jsem skončil v práci, pobalil věci a odjel směrem k vodě. Přijel jsem kolem šesté odpoledne a v 7 byly klacky ve vodě.          Jeden prut jsem hodil k ostrovu cca. 40 metrů od břehu, pod háček jsem podvěsil 20mm kuličku G2 a nadzvedl jsem to 16mm popkou máslové hrušky. Druhý prut jsem poslal na vodu, jak se říká, co to dá. Pod háčkem byl vypasený šnek 24mm nadzvednutý frankfurtskou klobásou 16mm.                    Namazal jsem si chleba, dojedl jsem, zapil čajem a prohlásil,, tak to může vzít´´, na to mi Honza kontruje ,,to ne hochu, tady to bere nejdříve kolem půlnoci´´. Netrvalo to ani 5 minut a rozjel se mi šnek z vody. Hned bylo cítit, jak kapr táhne a neškube hlavou. Nohy se mi klepali, jako by byl můj první . Na konci soubouje byl krasný lysec 14 kg. Fotím, pouštím, nahodím. Kecáme s Honzou a rozjíždí se mi druhý prut, tentokrát od ostrova. Mám hroznou radost, když se mi v podběráku mrská šupík 10kg. Tu noc mě vytáhl ze spacáku ještě jeden kapr kolem 8kg.                                                  Ráno v 7 odjíždím do práce spokojen. Po práci rychlá sprcha a opět odjezd směr voda. Taktiku volím úplně stejnou, jako předešlou noc a vyplácí se to. Přichází dva záběry od ostrova, jsou to kapři do 10 kg. Kolem půl 12 se rozjíždí prut z vody a opět cítím slušnou váhu. Když se mi ukazuje v podběráku krásný, zdravý kapr kolem 13 kg, cítím radost. Do půl hodiny se mi rozjel opět prut od ostrova, na konci souboje je kapr 10kg. Do rána se už nic nedělo. Ráno v 7 opět odjíždím do práce s naprostou spokojeností.